Scenariusze zajęć
Serdecznie zapraszamy do korzystania ze scenariuszy zajęć dla nauczycielek i nauczycieli, bibliotekarek i bibliotekarzy oraz wszystkich osób, które chcą wykorzystywać w swojej pracy książki HarperKids, by uczyć, rozwijać zainteresowania i zarażać pasją czytania.
Scenariusz zajęć na podstawie książek z serii Minecraft. Język angielski. Megazadania.
JĘZYK ANGIELSKI * KLASY I – II * SZKOŁA PODSTAWOWA
Scenariusz zajęć z języka angielskiego obejmuje treści nauczania zgodne z podstawą programową: • Określanie położenia przedmiotów oraz osób w terenie, orientacja w terenie • Tworzenie krótkich, prostych, spójnych i logicznych wypowiedzi ustnych na podstawie obrazów oraz tekstu • Opisywanie położenia ludzi, zwierząt i przedmiotów • Reagowanie ustnie w typowych sytuacjach • Uzyskiwanie i przekazywanie informacji, instruowanie innych • Czytanie i rozumienie prostego tekstu • Przekazywanie informacji uzyskanych z tekstu w języku angielskim oraz z materiałów wizualnych, obrazów i filmów…
Scenariusz lekcji na podstawie książek Minecraft. Matematyka. Megazadania
MATEMATYKA * KLASY I – III * SZKOŁA PODSTAWOWA
W scenariuszu osadzonym w świecie gry MINECRAFT znajdą Państwo treści nauczania zgodne z podstawą programową, m.in. : • rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania; • sprawne wykorzystywanie matematyki w życiu codziennym, a także kształcenie myślenia matematycznego; • dzielenie na dwie i cztery równe części; używanie pojęć: połowa, dwa i pół, cztery równe części, czwarta część lub ćwierć; • układanie zadań i rozwiązywanie ich, tworzenie łamigłówek matematycznych, wykorzystywanie w tym procesie własnej aktywności artystycznej, technicznej, konstrukcyjnej; • dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych; obliczanie sumy i różnic większych liczb prostych; mnożenie liczb dwucyfrowych przez 2; mnożenie i dzielenie w zakresie tabliczki mnożenia.
Scenariusz zajęć bibliotecznych na postawie książki Hania Humorek. Pożeracze książek
ZADANIA PLASTYCZNE RUCHOWE WOKÓŁ KSIĄŻEK I CZYTANIA * DZIECI W WIEKU 7-10 LAT
Scenariusz zawiera zadania plastyczne, ruchowe oraz z wykorzystaniem nowych technologii, a wszystko to obraca się wokół tematu książek i czytania. Dzięki scenariuszowi dzieci poznają książkę Hania Humorek. Pożeracze książek, rozwiną umiejętność głośnego czytania, rozwiną umiejętność uważnego słuchania czytanego tekstu, utrwalą wiedze o przeczytanych książkach, udoskonalą umiejętność pracy w grupie, stworzą plakat, zakładkę lub rysunek, odczytają kody QR, wyjaśnią cytat.
Scenariusz lekcji języka polskiego na podstawie książki Galop ’44
EDUKACJA POLONISTYCZNA * SZKOŁA PODSTAWOWA * KLASY 4–8
Scenariusz odnosi się do podstawy programowej, zachęca do pracy nad interpretacją utworów literackich z odwołaniem do wartości uniwersalnych związanych z postawami społecznymi, narodowymi, etycznymi, wykorzystuje w interpretacji tekstów literackich elementy wiedzy o historii i kulturze, charakteryzuje bohaterów w czytanych utworach.
Scenariusz zajęć na postawie książki Kociołek opowieści
EDUKACJA POLONISTYCZNA, SPOŁECZNA, PLASTYCZNA * KLASY I – III * SZKOŁA PODSTAWOWA
Dzięki scenariuszowi dzieci będą doskonalić głośne czytanie i uważne słuchanie czytanego tekstu, wzbogacą leksykę, poszerzą swoją wiedzę o literaturze, poznają fragmenty książki „Kociołek opowieści”, będą uczyć się pracy w grupie, zilustrują przeczytany tekst, dostrzegą w tekście elementy realistyczne i fantastyczne.
Scenariusz zajęć przedszkolnych na podstawie książki Basia i granice
CZYTANIE KSIĄŻEK * EMOCJE * ASERTYWNOŚĆ * DZIECI W WIEKU 3-5 LAT
Scenariusz promuje czytanie książek wśród dzieci w wieku przedszkolnym, nauczy dzieci, jak reagować na przekraczanie ich granic, ukształtuje umiejętności reagowania na przekraczanie granic.
PIŁSUDSKI Scenariusz lekcji na podstawie książki Nieznośna niepodległość Małgorzaty Fabianowskiej i Małgorzaty Nesteruk
EDUKACJA POLONISTYCZNA i HISTORYCZNA * SZKOŁA PODSTAWOWA * KLASA 4
Scenariusz obejmuje treści nauczania zgodne z podstawą programową: Postacie i wydarzenia o doniosłym znaczeniu dla kształtowania polskiej tożsamości kulturowej. Uczeń sytuuje w czasie i opowiada o Józefie Piłsudskim i jego żołnierzach; Uczniowie / Uczennice • będą doskonalić głośne czytanie i uważne słuchanie czytanego tekstu • poszerzą swoją wiedzę o Józefie Piłsudskim • będą współpracować w grupie • będą kształtować wartości, np. patriotyzm, • poćwiczą uważne czytanie tekstu i wyszukiwanie informacji.
Karty pracy na podstawie książek Wzorowe Jajo i Niesforne Ziarenko
ZAJĘCIA KREATYWNE * ZACHOWANIA * DZIECI W WIEKU 3-7 LAT
Karty pracy sprzyjają dyskusji o tym, czy trzeba być doskonałym, stworzeniu własnych dowcipów, odkryciu jacy jesteśmy, stworzeniu książki ze sposobami na poprawienie nastroju, wyjaśnieniu co to znaczy słowo „personifikacja”. Zajęcia kreatywne z kartami pomogą narysować scenki z wzorowymi i niewzorowymi zachowaniami i propozycjami, jak pomagać komuś, kto jest wyśmiewany. Dzieci – z pomocą dorosłych – będą mogły tworzyć maski upodabniające ich do bohaterów książki.
Instrukcje rysowania mobów - karty pracy na podstawie książki Minecraft. Jak to narysować. Oficjalny przewodnik
NAUKA RYSOWANIA * MINECRAFT * DZIECI W WIEKU 5-8 LAT
Jak krok po kroku narysować pszczołę i małą świnkę znane ze Świata Podstawowego? Oficjalny przewodnik dla miłośników i miłośniczek najsłynniejszej gry świata z dołączoną siatką izometryczną, która ułatwi początkującym rysownikom i rysowniczkom próby odtworzenia znanych mobów!
Karty pracy na podstawie książki Niesforne ziarenko i straszny wieczór
ZAJĘCIA KREATYWNE * DZIECI W WIEKU 3-7 LAT * KULTURA
Halloweenowe karty pracy, które przybliżą dzieciom świąteczne tradycje związane z Halloween. Karty zawierają kolorowankę, zgadywankę i maskę do wycięcia. Świetnie sprawdzą się jako uzupełnienie zajęć w przedszkolu lub szkole.
Scenariusz lekcji na podstawie cyklu książek Seria Niefortunnych Zdarzeń
JĘZYK POLSKI * KLASY IV – VI * SZKOŁA PODSTAWOWA
Scenariusz oparty o książki z bestsellerowej Serii Niefortunnych Zdarzeń obejmuje kształcenie literackie i kulturowe. Uczniowie i uczennice, między innymi: • będą pracować w grupie; • poznają serię książek „Seria niefortunnych zdarzeń”; • wyszukają w słowniku synonimy; • utrwalą poprawną odmianę rzeczownika „hrabia”; • przygotują notatkę graficzną o bohaterach; • zredagują przepis; • poznają cechy bohatera negatywnego.
Scenariusz lekcji na podstawie książki Historia Naturalna Stworzeń Magicznych
JĘZYK POSLKI * KLASY IV – VI * SZKOŁA PODSTAWOWA
W tym scenariuszu znajdą Państwo treści nauczania zgodne z podstawą programową, m.in. : • rozpoznawanie fikcji literackiej; • wyszukiwanie w tekście informacji; • tworzenie spójnych wypowiedzi w różnych formach gatunkowych; • redagowanie notatek; • doskonalenie głośnego i cichego czytania; • praca w grupie; • pisanie opowiadania
Scenariusz lekcji na podstawie książki Szekspir to nie dramat! Opowieści dla młodych
JĘZYK POSLKI * KLASY IV – VI * SZKOŁA PODSTAWOWA
W tym scenariuszu znajdą Państwo treści nauczania zgodne z podstawą programową, m.in. : • rozpoznawanie fikcji literackiej; • opowiadanie o wydarzeniach fabuły; • układanie ciągu przyczynowo-skutkowego; • tworzenie plakatu; • doskonalenie głośnego i cichego czytania; • praca w grupie; • redagowanie zaproszenia
Scenariusz lekcji na podstawie książki Moby w świecie podstawowym z serii Minecraft. Tryb czytania
EDUKACJA POLONISTYCZNA* EDUKACJA PRZYRODNICZA * EDUKACJA PLASTYCZNA * SZKOŁA PODSTAWOWA * KLASY II - III
Scenariusz obejmuje treści nauczania zgodne z podstawą programową w zakresie słuchania, czytania i pisania, uczeń między innymi: wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji • wyodrębnia postacie i zdarzenia w utworach literackich • układa i zapisuje zdarzenia w odpowiedniej kolejności • przedstawia zasady opieki nad zwierzętami • wykonuje prace, modele, rekwizyty potrzebne do aktywności artystycznej i naukowej. Uczeń: będzie rozwijał umiejętność głośnego czytania i uważnego słuchania • stworzy mapę wędrówki bohaterów • wykona napis z różnych materiałów
Scenariusz lekcji na podstawie książki Marta i skarby z poziomu 1 serii Czytam sobie
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA * EDUKACJA POLONISTYCZNA ORAZ JĘZYKOWA * KLASY I – II * SZKOŁA PODSTAWOWA
Scenariusz na podstawie książki Wojciecha Widłaka z ilustracjami Ewy Poklewskiej-Koziełło jest zgodny z podstawą programową. Uczniowie i uczennice: • ćwiczą ciche i głośne czytanie; • piszą odręcznie; • dzielą wyrazy na sylaby; • ćwiczą umiejętności dokładnego cięcia po linii; • wykonują aparat do oglądania skarbów; • tworzą ilustracje.
Scenariusz lekcji na podstawie książki Akiko i Helenka z poziomu 2 serii Czytam sobie
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA * EDUKACJA POLONISTYCZNA ORAZ SPOŁECZNA * KLASY I – II * SZKOŁA PODSTAWOWA
Scenariusz na podstawie książki Katarzyny Kozłowskiej z ilustracjami Agnieszki Żelewskiej jest zgodny z podstawą programową. Uczniowie i uczennice: • ćwiczą ciche i głośne czytanie; • piszą odręcznie; • redagują odpowiedź na pytanie; • poznają fakty dotyczące Japonii; • pracują w grupie i w parach.
Scenariusz lekcji na podstawie książki Nasza pani supermenka z poziomu 3 serii Czytam sobie
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA * EDUKACJA POLONISTYCZNA ORAZ MATEMATYCZNA * KLASY II – III * SZKOŁA PODSTAWOWA
Scenariusz na podstawie książki Ewy Nowak z ilustracjami Zofii Różyckiej jest zgodny z podstawą programową. Uczniowie i uczennice: • ćwiczą ciche i głośne czytanie; • doskonalą umiejętności tworzenia nowych wyrazów z podanych liter; • mnożą w zakresie 50; • numeruję wydarzenia w kolejności chronologicznej; • pracują w grupie i w parach.
Scenariusz lekcji na podstawie książki W świecie gry z serii Minecraft. Kroniki Woodsword
EDUKACJA POLONISTYCZNA * KLASY III – V * SZKOŁA PODSTAWOWA
Scenariusz jest zgodny z podstawą programową. Uczniowie i uczennice: • będą uważnie czytać tekst oraz uważnie słuchać czytanego tekstu; • będą w tekście wyszukiwać potrzebne informacje; • przypomną zasady bezpiecznego korzystania z internetu i gier komputerowych; • stworzą zasady pracy w grupie; • stworzą metaplan; • zapoznają się z książką „W świecie gry”; • będą współpracować w grupie.
Scenariusz gry terenowej na podstawie książki Basia i tajemnice ogrodu
DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM Z RODZICAMI LUB OPIEKUNAMI
Wśród zieleni Łazienek Królewskich Basia doświadczyła wielu przygód i odkryła radość obcowania z naturą. Teraz i Wy macie szansę na dobrą zabawę i niesamowitą przygodę. Gdy wykonacie zadania, traficie do wyjątkowego, pełnego radości miejsca, w którym każde dziecko ma uśmiech na twarzy!
Scenariusz lekcji na podstawie książki Cuda w ciele
EDUKACJA POLONISTYCZNA * EDUKACJA MUZYCZNA * KLASY I – III * SZKOŁA PODSTAWOWA
Scenariusz obejmuje treści nauczania zgodne z podstawą programową: Uczeń: • słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób z otoczenia, (...) okazuje szacunek wypowiadającej się osobie; • wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytania w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności zrozumienia słuchanej wypowiedzi; • słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów i inne osoby; • słucha i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się, szczególnie w momencie wskazywania tej potrzeby przez drugą osobę; • pisze odręcznie, czytelnie, płynnie, zdania, sprawdza i poprawia napisany tekst; • słucha, poszukuje źródeł dźwięku i je identyfikuje.
Scenariusz lekcji na podstawie książki Wojny z mikrobami
EDUKACJA POLONISTYCZNA * EDUKACJA PLASTYCZNA * WYCHOWANIE FIZYCZNE * KLASY III - IV * SZKOŁA PODSTAWOWA
Scenariusz obejmuje treści nauczania zgodne z podstawą programową: Uczeń: • wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym. • korzysta z różnych źródeł informacji, np. atlasów, czasopism dla dzieci, słowników i encyklopedii czy zasobów internetu i rozwija swoje zainteresowania; • wykorzystuje nabyte umiejętności do rozwiązywania problemów i eksploracji świata, dbając o własny rozwój; • wykonuje prace, modele, rekwizyty, impresje plastyczne potrzebne do aktywności artystycznej i naukowej; • organizuje zespołową zabawę lub grę ruchową; • układa zespołowe zabawy ruchowe i w nich uczestniczy, ma świadomość, iż sukces w takiej zabawie odnosi się dzięki sprawności, zaradności i współdziałaniu
Scenariusz lekcji na podstawie książki Straszne historie
JĘZYK POSLKI * KLASY IV – VI * SZKOŁA PODSTAWOWA
W tym scenariuszu znajdą Państwo treści nauczania zgodne z podstawą programową, m.in.: • rozpoznawanie form gatunkowych; • wyszukiwanie w tekście informacji wyrażonych wprost i bezpośrednio; odróżnianie zawartych w tekście informacji ważnych od informacji drugorzędnych; • redagowanie zaproszenia.